<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8396187926878286553\x26blogName\x3ddiarieintan\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/\x26vt\x3d-8003496597065561025', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Sabtu, 8 Oktober 2011


bgun tido jek ade jek yg dia nak wat
dah leh tocang-2
doa mama sntiasa mngiringi setiap hembusan nafasmu sayang
.

11 bulan suda
11 bulan suda aku bergelar ibu
11 bulan suda aku merasa pngalaman indah ini
11 bulan sudah permata ini adir dlm idup aku
11 bulan sudah aku masih belum percaya aku sudah bergelar ibu
.
Allhamdulillah
dia membesar dgn sihat
dia membesar dengan cerdik
dia membesar bagai juara
dia membesar sbg permata
.
syukur sgt
sebenarnya panjang ranjau yg aku lalui
mgkin aku agak rajin nak menaip pagi neh
si permata hati & papa sedang nyenyak dibuai mimpi
ye baru 11 bulan
dan selama 11 bulan jugak
si permata ini menyusu susu aku
Allhamdulillah rezeki utknya sgt Murah
syukur pada Tuhan yg sehingga kini
masih dgr luahan hati aku
masih dgr doa aku
masih sayang pada aku
.
YA TUHAN
Murahkan rezeki anak ini
permudahkan aku untuk nyusukan dia
aku bersyukur atas rezeki yg kau limpahkan ini
Allhamdulillah
.
ranjau?
sebenarnya buan ranjau
tp mgkin ini ranjau yg ada hikmahnya kan?
nak tahu cite?
hmmm patut ke aku cite?
rasanya patut
sbb blog ini akan aku abdikan segala suka duka aku
untuk si dia permata hati
bila dia sudah boleh mmbaca nnti
bila dia sudah mula faham nnti
aku akan tunjukkan pada dia
perjalanan ibunya ini
.
ok aku xleh lama
so
ranjau berhikmah yg aku sebut ini
buat pengetahuan korang & kamu si permata hati
sehingga saaat ini
sehingga hembusan nafas pagi ini
8 oktober 2011
genap umur kamu sayang 11 bulan
sehingga kini kamu masih menyusu badan
kamu masih minum susu dari badan mama
tapi x mnggunakan apa-2 bantuan
maksud mama, kamu x gunakan botol/cawan atau sebagainya
ye itu ranjau nya
mama seorang yg bekerja
tapi kamu sayang nak nyusu x mahu mnggunakan apa-2
melainkan direct di badan mama
bagi seorang ibu yg bekerjaya mgkin ini agak susah
tapi untk mama tidak
Allhamdulillah
setiap pagi sebelum mama keluar melangkah mncari rezeki
mama akan susukan kamu sekenyang-kenyangnya
puluk 10.30pg mama akan balik utk susukan kamu lagi
dulu mgkin mama risau sbbnya mia x makan lagi
tp skrang bila mia makan
mama x perlu rushing utk balik
tghari pukul 1 mama akan balik lg utk susukan mia
dan petang kul 3.30ptg mama akan balik buat kali ketiga utk susukan mia
s3etiap isnin-khamis itulah rutin harian mama
.
mgkin ada yg cakap kenapa x ajar guna botol
buat pngetahuan kamu mia dah 2 kali tolak penggunaan botol
tp xpe sayang
mama faham, kamu hanyalah seorang anak kecik
yg sedang mmbesar dan mgkin bagi kamu nyusu direct
membuatkan kamu rasa tenang/selamat
.
Allhamdulillah
bos tempat mama faham
dan dia bagi kebenaran utk mama buat semua tu
mama akan balik susukan mia sekenyang-kenyangnya dan kembali kerja
dan ini jugak keizinan dari Maha Pencipta
DIA permudahkan segalanya
mama dpt tempat yg senang utk mama berbuat begitu
Allhamdulillah Maha Pencipta mudahkan urusan mama
.
penat?
tipukan kalau mama kata x penat
tp penat mama terbayar melihat mia tersenyum sayang
penat mama terbayar melihat mia membesar dgn sihat sayang
penat mama terbayar melihat teletah kamu sayang
teruslah membesar bagai juara
doa mama sentiasa mngiringi setiap nafasmu sayang
.
selagi mama ada kudrat utk buat semua ini
mama akan buat utk anak mama
selagi ada titisan air susu ini utk mia
minum la sayang sepuasnya
dan yang penting sayang
selagi Tuhan kurniakan rezeki ini utk mia
Ini Milik mu sayang
tu sbb setiap kali doa mama
mama nak Mia jadi anak yg pandai bersyukur
syukur atas rezeki yg Tuhan kasi utk mia
Terima kaseh Tuhan atas rezeki ini utk anakku
Permudahkan lah aku utk susukan dia sehingga mana yg kau beri keizinan
.
utk yg baca
tolong jgn cakap aku bukan-2 ok
aku nak korang faham
setiap ibu nak yg terbaek utk anaknya
dan klu sorang ibu tu x dapat bagi anaknya susu badan
bermakna bukan dia x kasi yg terbaek
aku jugak seorang anak yg minum susu fm
sbb isu ini sbenarnya snsitif bagi seorang ibu
mcm aku cakap
ini rezeki dariNYA
aku jugak berusaha semampu mana yg boleh
Moga Tuhan Permudahkan
.
tolong faham ok
andai satu ari susu badan aku bukan lg utk mia
mia tetap minum susu
dan mgkin jugak susu fm
so tolong faham artikel ini
bukan tujuan utk pekecilkan mana-2 ibu
kerna
aku juga seorang ibu




6:51 PG
1 comments

Welcome!


♥ diarieintan.blogspot.com ♥

It's Me


PuTeri_IntAn
14 September 1983
Penang
malaysia
virgo

Links


My Bedah
Comel
sHem WeNg
icha
mochitsuki
Bedah Manjung
IntaN SpoON
she
Kak aIN Den Sayang
kambENg SenGaL
WaNa@DoLLah
ZaNa_ApaU
EL cayunk
Yana Png
YiN Tecik
WaNie Tecik
Idaz GeBu
Kak YaYang
BINi AGus
Padlik Ganu
ANNiiEza
Montel
FAiz WeNg
Inspektor Kilat
Singapau
MeGAt
CikaiLAh
Akim
Mr Aries
My Hero
Dean Hensem
Corey Penang
Lang Penang
Mel Penang
Bee awek Meng Johor
Kadok Olyn Johor
As Awek Izery Johor
Sharkma Johor
Muzz Johor
Pak Long Sengal

My Song!!



My Link


Virtualfriends.net

friendster.com

puteri_intan@netblog.com

intanzasss@gmail.com

puteri_intan@tagged.com

yna_haslina@hotmail.com

diarie_intan@yahoo.com

Memoirs


April 2008
Mei 2008
Jun 2008
Julai 2008
Ogos 2008
September 2008
Oktober 2008
November 2008
Februari 2009
Mac 2009
April 2009
Mei 2009
Jun 2009
Julai 2009
Ogos 2009
September 2009
Oktober 2009
November 2009
Disember 2009
Januari 2010
Februari 2010
Mac 2010
April 2010
Jun 2010
Julai 2010
Ogos 2010
September 2010
Oktober 2010
Disember 2010
Januari 2011
Mac 2011
April 2011
Mei 2011
Jun 2011
Ogos 2011
September 2011
Oktober 2011
November 2011
Disember 2011
Februari 2012

Credits

Powered by: |x|
Designed by: |x|
Photohosting by: |x|
Brushes by: |x|
Image by: |x|