<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8396187926878286553\x26blogName\x3ddiarieintan\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/\x26vt\x3d-8003496597065561025', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Selasa, 29 Jun 2010



Assalamualaikum
rajin plak aku apdet blog eh
sbenarnya pc tempat aku rosak
dah lama rosak dah
wat aduan tp teknikal tgh busy
so dah 2 ari aku tumpang tempat member aku neh
dia mc, pc baru lak so laju
seronok jek aku apdet blog
ngeee...
.
Imej atas tu :">
bakal anak aku
ishh x caya plak
dah nak ada anak ek aku
.
Minggu lepas aku & suami
kami ke klinik utk scan jantina n kedudukan bayi kami
kami ke Lita Alis Bangi
hanya doktor lelaki yg ada
pastu
ke klinik pakar an nur
tp jururawat cakap hanya ada doktor lelaki jugak
kami ke az-zahrah plak
sama gak
Hanya ada doktor lelaki
.
sedikit kecewa la
sbbnya aku dah x sabar nak tahun
sapekah gerangan si kecil dalam neh
tp en suami cakap
xpe sabar, kita dtg esok ye
so aku pun setuju
tp masih lagi dalam keadaan sedikit frust
.
hari yg dinantikan dah tiba
ari ahad
pagi tu kami terus jek ke An-Nur
sbbnya jururawat dah cakap arini ada doktor perempuan
kami pun menunggu dgn penuh sabar
sambil berborak
en suami cakap jom kita lawan
kalo ayg teka pmpuan abg teka laki
kalo ayg teka laki abg teka pmpuan
sape kalah belanja makan tghari
ngeeeee
dalam fikiran aku
dah terpikir nak makan apa
nak makan yg sedap-2 sbbnya aku cam pasti jek jawapan aku nih tepat
aku sudah semestinya teka perempuan :X
dan tibalah giliran kami
doktor suruh en suami berdiri dia kepala katil
n aku baring atas katil
(x kan dia plak baring kan) hehehe
.
doktor pun memulakan kejenya hehehe
sapu gel n terus jek scan sambil-2 tuh
tanya bila kawen?
n sedikit terangkan sedikit mengenai kandungan aku neh
.
melalui pancaran skrin yg kat betol-2 jek kaki aku
dgn layout yg agak besar
kami pun nampak la
bakal anak kami
uikk doktor cakap sgt aktif
bergerak kesan kemari
sbbnya baby masih kecil hanya 309 grm besarnya
ruang masih luas
.
doktor kejar lagi
try lagi cari jantina dia
kedebukkk dia tepis :))
terasa betul kat bawah perut aku
nyilu nyerrr
doktor cakap terpaksa tekan skit sbb dia aktif berlari kesana kemari
.
tapi doktor cakap dia x nampak
sbbnya baby kepit tulang peha dia
dia tunjuk la ini kepala baby
ini tulang belakang
ini kaki , ini tangan dia
.
en suami agak terpegun & teruja 8->
byk soklan dia tanya doktor :))
n akhirnya baby tetap x nak tunjukkan
sapekah dia sebenarnya huhuhu
.
takpe skurang-nya
dgn ini kami agak teruja
n kadang-2 x sabar nak jumpa dengan dia
rasa lambat plak November neh
ecececece mcm berani plak ek aku :))
yg agak teruja en suami
byk kali dia pesan tolonglah jaga elok-2 bakal anak dia
jgn lupa makan
makan vitamin
jgn selalu tension
semuanya demi anak ini...
.
aku?
frust jugak la
sbbnya masih x dpt tahu jantina
tp xpe
en suami dah janji akan wat 4D
bila kandungan masuk minggu ke 30 nnti 8->
yeaahhh itu yg aku nak
.
Moga bakal anak ku ini sihat
Moga dipermudahkan semasa melahirkan dia nanti
walaupun masa pegnen aku byk sgt tekanan
tekanan dari kawan yg x macam kawan
siap doakan yg x baik
tp Itu semua takdir Allah
andai ditakdirkan baik baik la jadinya
andai disebaliknya mungkin itu agenda yg telah Tuhan aturkan
n mugkin itu juga yg terbaik utk aku
aku sbg hamba hanya berdoa
moga kami berdua selamat-2 saja
bagi yg mendoakan yg tak baik itu
itu hak dia..
hak orang yg x berakal..
.
mengenai jantina plak
aku x kisah pun
lelaki @ perempuan
janji dia sempurna sihat n selamat nnti
tapi setiap ibu mesti ada jugak keinginan dia kan?
ngeeee....
.
tapi kan kan kan
ramai yg jangkakan anak aku neh perempuan
ada yg mimpi anak aku perempuan
kalo la betol
aku suke jek X_X
cam family aku perempuan dulu
suka tgok kemesraan kakak & adik-2nya
tp mcm aku kata aku x kisah
laki ke perempuan ke
moga dia sehat n menjadi anak yg disenangi
.
Insyallah doakan la keselamatan & kesejahteraan kami
moga berakhir dengan yg baik-2

9:55 PG
10 comments

Isnin, 28 Jun 2010



ENTRY I
Assalamualaikum, dah lama rasanya x apdet blog, kalo x silap ampir 3 bulan rasanya..Mels & chi dah sound suh aku apdet blog
so dengan rajinnya di pagi isnin yg hening ini
aku menunaikan kehendak 2 org sahabatku itu hehehe
.
Isnin yg agak membosankan
biasalakan tiba ari isnin
tp agak seronok sbbnya bos xde hehehehe
.
apa yg nak apdet?
byk citer tp aku akan amik yg latest la ek
xkan nak apdet semua
.
Allhamdulillah alahan pregnen aku dah pun habis
Tuhan jek yg tahu rasanya
Tp dalam masa yg sama aku bersyukur
sbbnya aku belum lagi jadi ibu hanya bakal seorang ibu
tp aku dah rasa suku dari pengorbanan seorang ibu
.
sungguh memeritkan
besarnya pengorbanan seorang ibu
selalunya aku dengar sakitnya besalin
aku xde plak dgr peritnya alahan ngandung
huhuhu
Tapi Allhamdulillah aku berjaya mengharungi
n
credit utk my hubby
dengan pengalaman itu
aku semakin mengenali warna sebenar suami aku
Allhamdulillah
betol la apa org tua cakap
Jodoh pertemuan di tangan Tuhan
apa yg ditakdirkan utk kita
itulah sebenarnya terbaik utk kita
.
Terima kasih cinta
huhuhhu
terharu plak aku
terima kasih atas pengorbanan & kesabaran dia
n
terima kasih atas kekuatan & kata semangat yg x penah putus
n terima kasih sbb kasi pinjam bahu utk aku tumpahkan air mata aku neh
Terima kasih cinta utk sgalanya
.
dan yg paling terharunnya
lagu kiriman dia
lagu yg betol-2 menyentuh perasaan
di saat aku jatuh & tertekan
dari Wali Band ~ Baik-Baik sayang
aku akan jadikan lagu ini sbg kekuatan
dikala aku jatuh dalam hidup ini
.
Allhamdulillah
Kehidupan aku smakin menyihatkan
hehehehe
berat badan pun makin naik
itu sebenarnya perkara yg paling aku risau
tp aku kena positif
kini aku berbadan dua
aku x bole nak pentingkan diri sndiri
bak kata en suami
"x kesian ke kat anak kita nanti, nnti kurus cam abg =)) "
hasilnya bulan lepas berat badan aku naik 3.6kg
tahniah tahniah pada diriku
aku smakin comel
semakin bolat
.
Dan dibawah ini ada lah gambar terbaru aku
pertama kali aku pakai unifrom hehehe
selalu bila kuar nak beli baju jek
balik tangan kosong
sbb sumpah aku x tahu fesyen ibu mengandung
pening kepala aku fikirkan
.
Cuti hujung minggu yg lepas aku keluar lagi mencari baju
al maklum la pesiapan utk menyiapkan diri
menghadapi baju-2 ku yg smakin mengecil ngeeee
so en suami sndiri yg pilihkan
dia cakap meh abang pilihkan baju utk ayg
sbb kalo ayg pilih mmg x kan terbeli la
hahahaha
dan inilah hasilnya
baju & taste en suami
dan aku hanya mengikut
walhal berkerut muka nak pakai
hahahahaha

dah hampir nampak perut ku...sukanya

aku plak dijadikan model dia [-(

n terima kasih sbb sudi memilih baju

membeli baju

dan menjadi penasihat aku...

n Insyallah utk next entry aku akan apdet pasal kandunganku ini

kami dah pun scan ujung minggu lepas

so tungguuuuu.
























































9:00 PG
12 comments

Welcome!


♥ diarieintan.blogspot.com ♥

It's Me


PuTeri_IntAn
14 September 1983
Penang
malaysia
virgo

Links


My Bedah
Comel
sHem WeNg
icha
mochitsuki
Bedah Manjung
IntaN SpoON
she
Kak aIN Den Sayang
kambENg SenGaL
WaNa@DoLLah
ZaNa_ApaU
EL cayunk
Yana Png
YiN Tecik
WaNie Tecik
Idaz GeBu
Kak YaYang
BINi AGus
Padlik Ganu
ANNiiEza
Montel
FAiz WeNg
Inspektor Kilat
Singapau
MeGAt
CikaiLAh
Akim
Mr Aries
My Hero
Dean Hensem
Corey Penang
Lang Penang
Mel Penang
Bee awek Meng Johor
Kadok Olyn Johor
As Awek Izery Johor
Sharkma Johor
Muzz Johor
Pak Long Sengal

My Song!!



My Link


Virtualfriends.net

friendster.com

puteri_intan@netblog.com

intanzasss@gmail.com

puteri_intan@tagged.com

yna_haslina@hotmail.com

diarie_intan@yahoo.com

Memoirs


April 2008
Mei 2008
Jun 2008
Julai 2008
Ogos 2008
September 2008
Oktober 2008
November 2008
Februari 2009
Mac 2009
April 2009
Mei 2009
Jun 2009
Julai 2009
Ogos 2009
September 2009
Oktober 2009
November 2009
Disember 2009
Januari 2010
Februari 2010
Mac 2010
April 2010
Jun 2010
Julai 2010
Ogos 2010
September 2010
Oktober 2010
Disember 2010
Januari 2011
Mac 2011
April 2011
Mei 2011
Jun 2011
Ogos 2011
September 2011
Oktober 2011
November 2011
Disember 2011
Februari 2012

Credits

Powered by: |x|
Designed by: |x|
Photohosting by: |x|
Brushes by: |x|
Image by: |x|