<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8396187926878286553\x26blogName\x3ddiarieintan\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/\x26vt\x3d-8003496597065561025', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Selasa, 17 Ogos 2010


JUMAAT Salam...
rajin plak sejak dua menjak nih apdate blog
sampai ada org yg nak termuntah
hehehehe
lantak la
hari jumaat aritu
berbuka di umah kembar aku
kecik skit gambar, sbb byk lauk so x leh nak snap satu-2
nnti kang blog aku penuh ngan makanan
menu
ayam golek (kitaorg beli kat pantai dalam)
kurma kambing ( mak aku masak utk 2 menantu-2 laki dia)
sayur campur & tempe ikan bilis masak sambal (aku sempat goreng sbelum dtg)
sayur petola
sambal tumis udang + tauhu
dan air jeng jeng
tembikai laici nyumm nyummmm
kuih puding caramel yg aku & kembar sempat buat tghari jumaat tuh
seronok nya berbuka ramai-2
mcm balik kampung plak
aku bersyukur ada adik beradik yg dekat
dah la my matos family jauh
skurang-2nya kami x sunyi
tiap tahun tambah ahli keluarga
hehehehe
asalnya aku & kembar je di putrajaya
kini kami sgt ramai.....
.
SABTU
Arini still berbuka di umah kembar
sbbnya kami ke pasar borong
aku +kembar+mak & bibik
kaum bapa rehat jaga anak di umah
balik jek dah leteh sgt
geram tgok ikan segar
macam nak borong jek smua
aku teringin sgt nak makan terubok
dah banyak ari cari
tapi mebi bukan musim
tapi Allhamdulillah
sabtu tu kami ke pasar borong
sgt banyak terubok
segar-2
mak pun teringin
so mak cadangkan kami berbuka sekali jek
sbbnya dia pun nak wat terubok
menu kami
terubok sumbat sambal serai + kari kepala ikan + sayur campur +ikan bilis masak tempoyak
kueh plak kami buah buah melaka + air plak cendol
wahhhh
meriahnyaaaaa
sampai x tahu nak makan apa dulu
akhirnyaaaa
en suami ku & suami kembar ku sorang 3 pinggan nasi
huhhhh mengalahkan aku yg ngidam ikan terubok
sgt kenyang & gembira
hari cuti yg menggembirakannn
.
AHAD asek berbuka umah kembar jek kan
arini turn aku plak membalas
aku ajak diaorg datang makan di teratak Family M16
fuhhh sgt penat tapi gembira
naseb la en suami ku turun ke dapur membantu
macam chef plak siap pakai apron
mengalahkan chef yg sebenar =))
seawal kul 5 kami berdua masuk dapur
menu kami utk para tetamu
nasi tomato + ayam masak merah + kerabu timun & nenas bersama kerisik
sayur kubis china goreng
buah tembikai + puding
air sarsaparilla
tu pun jenuh jugak bersilat
bila family kembar aku sampai
kami masih di dapur
siap tepat-2 kul 7.20 mlm :))
fuhhh risau jek mymatos
camana neh sempat ke..
aku plak jawab..sempat Insyallah
tapi dalam hati isau jugak
naseb la mak & kembar aku tolong di akhir-2
malam plak lepas terawih
kami buat mee udang + nescafe
wahhh ini betol-2 makan
kul 11 malam kembar aku pun beransur pulang
.
Hari isnin plak
en suami cakap x payah masak la
kita ke bazar
kesian kat isterinya neh tiap ari masak
aku pun dengan pantas nya
baekkk saya setuju hehehe
tapi terlupa lak snap gambar
menu aku
nasi beriani mamak + murtabak
menu si suami
nasi kukus + kepak ayam + sata + tepung pelita
tapi aku curik jugak sata & kepak ayam tuh
hehehe
Allhamdulillah
aku gembira dengan idup aku skrang
ada suami yg penyanyang
keluarga disisi
sgt bahagia
Syukur pada Maha Esa atas kebahagiaan ini
moga ianya berkekalan
n big thanks to my husband
sbb sediakan sahur pagi tadi
celik mata jek terus ke meja makan
thanks...
minggu neh mebi xde lagi aplod pasal berbuka
sbbnya 4 hari neh sehingga jumaat en suami bekerja sebelah siang
so
aku hanya akan bersahur dengan dia
dan berbuka di umah kembar aku...

9:01 PG
5 comments

Jumaat, 13 Ogos 2010




Puding Caramell
pic neh diambil tghari tadi
kan ari ni jumaat
rehat lama
so sempat balik wat caramel neh utk juadah berbuka ptg neh
sempat la keras dan sejuk
pic neh belum dihias dan dimasukkan dalam peti ais lagi
aku & kembar aku buat
so aku namakan puding kembar =))
ptg neh berbuka di umah kembar aku
juadah dah ada hehehehe
juadahnya
ayam golek pantai dalam (beli)
kurma kambing ( mak aku buat)
sayur campur ( aku buat)
sambal tempe ikan bilis (aku buat)
caramell kembar (si kembar buat)
air??? ingat nak cari cendol....





4:06 PTG
5 comments

1 Ramadhan
Ikan bawah sambal + sayur kacang +Puding +Sirap biji selasih + kurma
.
salam
rajen neh nak apdet
tumpang rajin kan
sok lusa x rajin buka blog pun tidak
huhuhuhu
Allhamdulillah berjumpa jugak aku dengan Ramadhan tahun neh
Tahun yg agak mencabar
sbbnya dah ada tanggungjawab sndiri
dan aku sedaya upaya
menjadi isteri terbaik utk si dia
Insyallah
1st tima nak berbuka sbg suami isteri
biar la dari air tangan seorang isteri
walaupun xde la sedap sgt si isteri neh masak
tapi ada org sampai ketat perut :))

2nd Ramadhan
Paprik ayam + Teur dadar mayonaise + dendeng daging +cekodok pisang + sirap laici
.
2nd Ramadhan plak ini masakan aku
tapi dendeng daging tu bukan
itu my matos bawa balik
sample kawan dia kasi
utk dijual di hari raya nanti
hari neh kami x ke pasar
sbbnya org sgt ramai
hampir smua gerai kena serbu
polis lak asek saman jek kete
so malas nak penatkan diri
awal-2 neh masej rajen memasak
.
Aku??
Allhamdulillah
bole berpuasa sepanjang 2 hari
cumanya smalam agak kepenatan
sbbnya tghari kuar shopping(tula gatal sgt :)) )
balik je opis lembik jadinya
tp Allhamdulillah
dengan izin Dari NYA
aku berjaya melaluinya
.
Insyallah
aku nak jek puasa habis
selalu jek bisik pada baby dalam perut
"baby bulan Ramadhan datang lagi
kita kena puasa tau
ni salah satu kewajipan kita sbg Orang Islam
baby belajar dari dalam perut tau
mudahan nnti bila keluar
baby dapat menikmati ramadhan dengan sempurna"
Allhamdulillah
dia ok jek
bila berbuka aku mula jek ngan kurma
dia akan bergerak-2
indahnya...dia sama-2 berbuka :)
.
Cumanya ada satu permasalahan
agak memberi aku masalah
aku sebelum ni x lalu sahur makan nasi
hanya air + kurma jek
tapi tahun neh
aku kena jugak berahur
1st day sahur aku ok
makan sampai 2 pinggan
berseleranyaaa
masuk sahur kedua dah mula x lalu
mak aku panggil
kembar aku panggil
(aku tido umah kembar coz my matos keje )
sampaikan mak aku cakap
"intan dulu hang sorang
boleh la x sahur x makan
ni kesian yg dalam perut tu
sayang dia x?
dalam hati
sayangggggggggg
terus jek bangun
bole la makan habis 1 pinggan
.
dan pagi tadi sahur ketiga x lalu
aku bangun tgok ada apple
aku kunyah apple sambil baring disofa
sambil pejam mata
mak aku amek nasi letak lauk
letak kat tepi aku
huhhhhhh
aku makan jugak
tapi x abes 1 pinggan
harap-2 aku ok la arini
.
my matos pesan
kalo aku x larat masak
kita makan luar or beli jek
aku jawab
xpe la ayg masih larat lagi
nnti hari yg x larat kita tapaukan jek
tapi
sbg isteri
pada tahun yg pertama
biar la aku masak
memang agak sedikit penat
tapi aku gembira
boleh tunaikan kewajipan aku sbg isteri
aku mahu jadi yg terbaek utk dia
Insyallah..
Lagipun Allhamdulillah
pasar ramadhan dekat jek ngan umah kami
naik moto 3 min dah sampai
kalo ada ari x larat
kami turun beli situ jek
.
dan utk menu arini plak?
masih difikirkan lagi
kembar aku nak tapaukan ayam golek pantai dalam
(rezeki jgn ditolak hehehe)
so mebi aku akan wat sambal tempe dgn ikan bilis
dan sayur campor letak sotong skit
kueh masih difikirkan samada beli or nak buat..
mcm nak buat buah melaka
ataupun caramell telur gula hangus tuh
nyummm...adoii terliur plak

9:44 PG
5 comments

Rabu, 11 Ogos 2010


Org berpusu-2 ke masjid tidak mahu terlepas peluang

semangat yg xpenah ilang

bestnya cam terawih di kampung kan


antara yg bersemangat
.
Selamat menyambut Ramadhan kawan-2
1 st day puasa
rasa excited mebi tahun pertama berpuasa ngan suami
tahun kedua berpuasa ngan mamatos
tapi pagi tadi kami x dpt sahur bersama
sbbnya my matos kena kena
so dia bersahur dengan kawan opis jek di opis
tu pun diaorg x kuar
masing-2 bawa bekal n kul 5 panaskan jek
aku tapaukan dia udang goreng kunyit + telur mata + kangkung belacan
.
smalam mula la terawih yg pertama
kami x ketinggalan
aku + matos+ kembar aku + husband dia +anak-2 buah + mak aku
x terlepas jugak bibik
mau ikot jugak
kami ke masjid putra beramai-2
ramainyanya org sampaikan kami parking jauh giler
bestnya rasa
rasa berkobar tgok semangat org Islam putrajaya yg menyambut ramadhan
maklumla sambut ramadhan di bandar
lain dari sambut di kampung
tapi
rasa keterujaan
warga kota lampu ni
memukau mata & hati
Allhamdulillah semoga semangat ini x kan ilang
kita hanya melakukan
penilaian ada pada yang Maha Kuasa
semoga amalan kita diterima
dan kita antara yg mendapat keberkatan dan rahmat
di bulan mulia ini
Insyallah
dan aku juga x nak terlepas
moga Tuhan bagi aku kekuatan disaat berpuasa berbadan dua neh
semoga aku dapat merebut peluang ini
melipat gandakan amalan
diBulan Barakhah ini
x nak lepaskan peluang
mendoakan kesejahteraan, keberkatan, kemurahan rezeki, kenikmatan
untuk perjalanan idup aku + keluarga dan anak yg bakal aku lahirkan ini
Insyallah
moga aku mampu melakukan dengan izin Yang Maha Esa
.
petang neh nak masak apa ek?
aicehhh excited nampak
maklumla hari petama puasa
berbuka bersama my matos
x sabarnyaaaaa
kami akan ke bazaar ramadhan
tapi mebi nek motor jek sbb ramai giler manusia
utk beli kueh + cuci mata
x nak membazir
sbb nnti bila pegi akan jadi rambang mata..
maklumla hari pertama puasa
apapun smoga apa yg kita buat
mendapat tempat di hati Illahi
Insyallah
~Ramadhan datangmu dirindui Pergimu ditangisi~





9:25 PG
7 comments

Selasa, 3 Ogos 2010



Ketika Allah Memilihmu Untukku

.
Terimalah aku seadanya aku sbg isteri & pendampingmu

& satu hari nanti sbg ibu pada anak-anak mu...


for u my hubby

http://www.facebook.com/profile.php?id=564067942#!/note.php?note_id=426893740848&id=291202364354&ref=mf

3:54 PTG
4 comments

Isnin, 2 Ogos 2010


Ramadhan datang lagi
Rasa x sabar pun ada
rasa takot pun ada
.
Tahun nih Ramadhan aku lain dari tahun sebelum-2 neh
Tahun ni menempuhi Ramadhan di samping si dia
Tahun ni tempuh Ramadhan ngan berbadan dua
X sabar rasanya
Moga Ramadhan kali neh lebeh bermakna
Semoga dipermudahkan oleh-NYA
semoga aku dapat puasa penuh
dah lama x puasa penuh neh :))
rasanya dah 5 tahun berturut-2
opsss bukan saje-2 tau
Tuhan kasi cuti :P
Dan yang paling penting
semoga aku dapat dekatkan diri dgn Maha Pencipta
Insyallah..


3:03 PTG
3 comments

Welcome!


♥ diarieintan.blogspot.com ♥

It's Me


PuTeri_IntAn
14 September 1983
Penang
malaysia
virgo

Links


My Bedah
Comel
sHem WeNg
icha
mochitsuki
Bedah Manjung
IntaN SpoON
she
Kak aIN Den Sayang
kambENg SenGaL
WaNa@DoLLah
ZaNa_ApaU
EL cayunk
Yana Png
YiN Tecik
WaNie Tecik
Idaz GeBu
Kak YaYang
BINi AGus
Padlik Ganu
ANNiiEza
Montel
FAiz WeNg
Inspektor Kilat
Singapau
MeGAt
CikaiLAh
Akim
Mr Aries
My Hero
Dean Hensem
Corey Penang
Lang Penang
Mel Penang
Bee awek Meng Johor
Kadok Olyn Johor
As Awek Izery Johor
Sharkma Johor
Muzz Johor
Pak Long Sengal

My Song!!



My Link


Virtualfriends.net

friendster.com

puteri_intan@netblog.com

intanzasss@gmail.com

puteri_intan@tagged.com

yna_haslina@hotmail.com

diarie_intan@yahoo.com

Memoirs


April 2008
Mei 2008
Jun 2008
Julai 2008
Ogos 2008
September 2008
Oktober 2008
November 2008
Februari 2009
Mac 2009
April 2009
Mei 2009
Jun 2009
Julai 2009
Ogos 2009
September 2009
Oktober 2009
November 2009
Disember 2009
Januari 2010
Februari 2010
Mac 2010
April 2010
Jun 2010
Julai 2010
Ogos 2010
September 2010
Oktober 2010
Disember 2010
Januari 2011
Mac 2011
April 2011
Mei 2011
Jun 2011
Ogos 2011
September 2011
Oktober 2011
November 2011
Disember 2011
Februari 2012

Credits

Powered by: |x|
Designed by: |x|
Photohosting by: |x|
Brushes by: |x|
Image by: |x|