<link rel="me" href="https://www.blogger.com/profile/09670132468642979855" /> <link rel="openid.server" href="https://www.blogger.com/openid-server.g" /> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8396187926878286553\x26blogName\x3ddiarieintan\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://diarieintan.blogspot.com/\x26vt\x3d-8003496597065561025', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Jumaat, 17 Februari 2012


SALAM

lamanya x apdet blog

kesibukan + kemalasan melanda

byk sbenarnya aku nak share

tp tuh la malas betol la nak taip

so far Allhamdulillah

dah masuk tahun baru

azam baru

yg penting azam aku dah terlaksana Tahun lepas

Allhamdulillah

aku bangga dgn diri aku

walaupun ada stengah org mesti jelikk mmbacanya opsss

(sape suh baca kan)

azam utk susukan mia selama mana mampu @ sehingga 2 tahun

happy sangat

Terima kaseh Tuhan atas rezekimu ini

walaupun perjalanan susukan mia sedikit mencabar

tp aku pasti ada hikmahnya kemudian hari Insyallah kan

Bukan maksud aku nak bangga sombong

tp korang x tahun kesulitan yang aku alami

so aku share neh sbg kepuasan utk aku

dari ari lahirkan mia

aku adalah insan yg paling kekurangan susu

tp dgn smngat dan org2 sekeliling yg menyokong

Allhamdulillah hingga saat ini

1 tahun 3 bulan mia masih nyusu

apa org nak kata?

aku x kisah

aku pasti Tuhan tahu apa yg alami

dan aku yakin dia yg aturkan semua ini utk aku

.


Qaseh aku dah besar

dah x macam baby dah tgok

kdg-2 rindu saat2 dia baby

opssss nak baby baru?

mestilah nak kan

sape xnak ramai anak

impian aku nak anak ramai

biar kaya anak xpe

selagi aku mampu utk berikan mereka pndidikan

makan pakai minum cukup

selagi itu aku nak anak

aku x tetapkan berapa

doakan aku kaya ok

sbb aku nak ramaii anakk

hahahaha

Qaseh aku neh

papa cakap garang tp manja cam mama

ye ekk

mgkin kot

dia anak yg sgt la manja

sehingga saat aku lahirkan dia

xpenah lagi aku tido tanpa dia disisi

mak ke anak yg masalah neh?

hahahaha

x tahu lahhh

tp sama cam dia...kalau aku bgun

aku kena letakkan mia dalam buaian

klu tidak

dia sama akan bagun

anak yg manja

tido bawah ketiakk







Allhamdulillah

tahun baru neh

azam yg sama

Tuhan tlg berikan rezeki utk anak ini

utk dia nyusu susu ibunya

sehingga dia 2 tahun nnti

dan permudahkan lahh

segala usaha aku ini Tuhan






berbeza ok ada anak dgn xda anak

kdg-2 rindu zaman bujang dulu

dengan kawan2 vf

tersenyum sorang-2

tp aku puas enjoy dgn korang smua

terima akseh mnjadi sahabat aku

majoriti dah kawen dan ada anak

zaman kita jadi ibu bapa plak oke

masa utk anak oke


ohh x lupa si kekasih ati aku

seorang suami yg sgt baik

yg sgt bertanggungjawab

yg menyenangkan

yg memahami

sesungguhnya betol lah

percaturan Tuhan itu

dah aturkan aku seorang insan

yg mampu idup dan bahagiakan aku

DIA SEORANG SUAMI YANG BERTANGGUNGJAWAB & PENYAYANG

moga jodoh kami sampai syurga nnti

aku hanya mahu dia temani aku sampai akhir nnti

aku mahu bergelar ibu pada anak-2 nya

Aminnn











11:15 PG
1 comments

Isnin, 12 Disember 2011


Salam

Sempat lagi update blog kan

lagi 10 minit nak balik

Nak abadikan disini

hari ni genap 2 tahun perkahwinan aku bersama suami tercinta en matos

xde apa yg aku arapkan melainkan

dia menjadi suami yg dpt membimbing aku kejalan yang diredhai

tadi masa bawa kete tersenyum sorang-2

dalam hati ini rupanya jodoh aku

dulu dalam mencari jodoh

byk org juga yg aku jumpa tapi bukan jodoh aku dgn diaorg

diaorg smua baik-2 tpnya dah ditentukan Tuhan

yang terbaek utk aku adalah dia my matos

Allhamdulillah aku percaya pada takdir Tuhan

dan dengan Takdirnya juga aku bahagia melayari bahtera kami selama 2 tahun ini

ditambah pulak dgn kehadiran si permata hati

menambahkan lagi kebahagiaan kami

Terima kasih Tuhan atas utusanmu ini

yang sabar dengan karenah aku

yang selalu tegur ketika aku salah

yang selalu ada ketika aku jatuh

yang selalu menemani aku menempuhi ari-2 yg mendatang

terima kaseh atas segalanya

pada ketika ini 12/12

2 tahun yg lalu aku sah bergelar isteri kepadanya

dan pada saat ini 12/12 jugak

aku juga telah bergelar ibu pada zuriatnya

Terusllah adir dan bahagiakan aku

.

baru 2 tahun kan

tapi ranjaunya ada

kadang-2 nak tergelak pun ada jugak

dia seorang yang sgtlah sabar

dan aku biasalah pmpuan kan

korang pun tahun camna

ada bulan mengambang kan

sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri

tp Allhamdulillah dia takdir aku

semoga kehidupan kami sekeluarga diberkhati oleh Maha Pencipta

ini anak kami

ikut muka sape ek?

of course ramai yg cakap papa dia

dan aku juga setuju

perangai?

ohh dia seperti mama

sedikit kecoh

dan agak garang hihihihi

Allhamdulillah ini penambah kebahagiaan kami

ohh sudah sampai masa utk balik

dan menjalankan kewajipan sbg ibu dan isteri

moga aku jadi ibu yg baik pada anak aku

dan isteri yg baik jugak pada suami aku

aminn...




4:19 PTG
3 comments

Rabu, 16 November 2011


Happy Besday Mia

Agak terlewat utk aku post di blog neh

bukan apa.

masa yg agak kelam kabut

sbb apa ek..

adehh malas nak citer tp Insyallah utk the next apdet kalau aku rajin

aku akan apdet kenapa ek..

sekarang nak apdet pasal birthday nyawa aku

yang buat pertama kalinya

Allhamdulillah dah setahun anak aku

setahun dah jadi ibu

pengalaman yg ahhh susah nak ungkap melalui kata-2

sgt manis utk dilalui...

8hb November lepas

Genap mia dah stahun

dan genap jugak mia menyusu setahun

Allhamdulillah

Moga tahun kedua penyusuan mia ini akan menjadi lebeh mudah

Terima kaseh Maha Pencipta atas rezekimu utk qasehku

.

8hb ritu plannya nak buat sedikit kenduri doa selamat

tapinya raya aji yg lepas kami pulang ke kedah

7hb balik smula ke sini

so agak kelam kabut utk prepare

jadinya aku n papa mia

plan belanja mak, paksu, maktok aiman n cha

makan diluar sambil celebrate


kek neh

sponsor dari maksu mia

Terima kaseh maksu tembam mia

sbb sudi sponsor kek utk anak aku

dan jgn lupa sponsor kek utk besday aku nnti ok :

cantik kan kek neh

aku suka

kaler yg menarik

.

sedikit ucapan utk mia

(aku copy paste dalam fb jek )

[08 NOVEMBER 2011]

Happy 1st Birthday To u sayang

Semoga menjadi anak yg menyenangkan hati mama & papa

Semoga dikurniakan kecerdikan Akal Fikiran & Kesihatan yg baik

Semoga menjadi hamba yg memahami hukum-2 Allah yg Haq dan Yg Batil...

Membesarlah sayang bagai juara..

doa mama sentiasa mengiringi setiap hembusan nafasmu.

.doa mama sentiasa menjadi selimut utk tubuhmu,

doa mama xkan terputus untukmu..

Terbang lah sayang mencari arah idupmu..

Didunia yg pastinya menjanjikan 1001 dugaan & pancaroba

mama & papa pasti menjadi sayap utk mu...

terbang mengikut arah dan panduan Agama.

.selamat ulang tahun yang pertama Qasehku

Moga ini Utusan Tuhan yg terhebat utk kami (mama & papa)

Mama sayang mia melebihi segala apapun didunia ini..

Jadilah yang terhebat dimata dunia..

Anak yang Baik, Hamba Yang Taat

..Semoga setiap langkahmu

DiSinari Nur Dari Maha Pencipta

Aminn...


n

utk papa

sayang dah setahun cupcake kita.

08 November 2010

Semoga Dia Membesar bagai juara

Ingat janji kita

Kita akan jaga amanah yg Tuhan berikan pada kita ini sebaik mungkin.

..Terima kaseh sbb jadi papa yg baik utk anak ayang

dan ayang janji akan jadi mama yg baek juga utk anak abg..


dan ini plak

celebrate besday mia part 2

cantik kan kek

dibuat sndiri oleh ain isteri pada wanzai

kitaorg celebrate besday bos & mia sekali

mia 8/11 dan bos 10/11

terima kaseh atas budi kalian

buat kek n makan-2 dia umah diaorg

terima kaseh sgt-2


pic terbaru dari mia
setahun sudah
muka baru bgun tido


tatap pic papa dia
papa dia xde g outstation 9 hari
rindu sgt dia
asek tanya papa papa papa
sedeh plak kan anak tanpa bapa diaorg
cepat lah papa balik ye..
takat neh je sbbnya aku kena rushing
ada keje urget
so utk mia
mama love u so much
membesar lah bagai juara...























11:11 PG
1 comments

Sabtu, 8 Oktober 2011


bgun tido jek ade jek yg dia nak wat
dah leh tocang-2
doa mama sntiasa mngiringi setiap hembusan nafasmu sayang
.

11 bulan suda
11 bulan suda aku bergelar ibu
11 bulan suda aku merasa pngalaman indah ini
11 bulan sudah permata ini adir dlm idup aku
11 bulan sudah aku masih belum percaya aku sudah bergelar ibu
.
Allhamdulillah
dia membesar dgn sihat
dia membesar dengan cerdik
dia membesar bagai juara
dia membesar sbg permata
.
syukur sgt
sebenarnya panjang ranjau yg aku lalui
mgkin aku agak rajin nak menaip pagi neh
si permata hati & papa sedang nyenyak dibuai mimpi
ye baru 11 bulan
dan selama 11 bulan jugak
si permata ini menyusu susu aku
Allhamdulillah rezeki utknya sgt Murah
syukur pada Tuhan yg sehingga kini
masih dgr luahan hati aku
masih dgr doa aku
masih sayang pada aku
.
YA TUHAN
Murahkan rezeki anak ini
permudahkan aku untuk nyusukan dia
aku bersyukur atas rezeki yg kau limpahkan ini
Allhamdulillah
.
ranjau?
sebenarnya buan ranjau
tp mgkin ini ranjau yg ada hikmahnya kan?
nak tahu cite?
hmmm patut ke aku cite?
rasanya patut
sbb blog ini akan aku abdikan segala suka duka aku
untuk si dia permata hati
bila dia sudah boleh mmbaca nnti
bila dia sudah mula faham nnti
aku akan tunjukkan pada dia
perjalanan ibunya ini
.
ok aku xleh lama
so
ranjau berhikmah yg aku sebut ini
buat pengetahuan korang & kamu si permata hati
sehingga saaat ini
sehingga hembusan nafas pagi ini
8 oktober 2011
genap umur kamu sayang 11 bulan
sehingga kini kamu masih menyusu badan
kamu masih minum susu dari badan mama
tapi x mnggunakan apa-2 bantuan
maksud mama, kamu x gunakan botol/cawan atau sebagainya
ye itu ranjau nya
mama seorang yg bekerja
tapi kamu sayang nak nyusu x mahu mnggunakan apa-2
melainkan direct di badan mama
bagi seorang ibu yg bekerjaya mgkin ini agak susah
tapi untk mama tidak
Allhamdulillah
setiap pagi sebelum mama keluar melangkah mncari rezeki
mama akan susukan kamu sekenyang-kenyangnya
puluk 10.30pg mama akan balik utk susukan kamu lagi
dulu mgkin mama risau sbbnya mia x makan lagi
tp skrang bila mia makan
mama x perlu rushing utk balik
tghari pukul 1 mama akan balik lg utk susukan mia
dan petang kul 3.30ptg mama akan balik buat kali ketiga utk susukan mia
s3etiap isnin-khamis itulah rutin harian mama
.
mgkin ada yg cakap kenapa x ajar guna botol
buat pngetahuan kamu mia dah 2 kali tolak penggunaan botol
tp xpe sayang
mama faham, kamu hanyalah seorang anak kecik
yg sedang mmbesar dan mgkin bagi kamu nyusu direct
membuatkan kamu rasa tenang/selamat
.
Allhamdulillah
bos tempat mama faham
dan dia bagi kebenaran utk mama buat semua tu
mama akan balik susukan mia sekenyang-kenyangnya dan kembali kerja
dan ini jugak keizinan dari Maha Pencipta
DIA permudahkan segalanya
mama dpt tempat yg senang utk mama berbuat begitu
Allhamdulillah Maha Pencipta mudahkan urusan mama
.
penat?
tipukan kalau mama kata x penat
tp penat mama terbayar melihat mia tersenyum sayang
penat mama terbayar melihat mia membesar dgn sihat sayang
penat mama terbayar melihat teletah kamu sayang
teruslah membesar bagai juara
doa mama sentiasa mngiringi setiap nafasmu sayang
.
selagi mama ada kudrat utk buat semua ini
mama akan buat utk anak mama
selagi ada titisan air susu ini utk mia
minum la sayang sepuasnya
dan yang penting sayang
selagi Tuhan kurniakan rezeki ini utk mia
Ini Milik mu sayang
tu sbb setiap kali doa mama
mama nak Mia jadi anak yg pandai bersyukur
syukur atas rezeki yg Tuhan kasi utk mia
Terima kaseh Tuhan atas rezeki ini utk anakku
Permudahkan lah aku utk susukan dia sehingga mana yg kau beri keizinan
.
utk yg baca
tolong jgn cakap aku bukan-2 ok
aku nak korang faham
setiap ibu nak yg terbaek utk anaknya
dan klu sorang ibu tu x dapat bagi anaknya susu badan
bermakna bukan dia x kasi yg terbaek
aku jugak seorang anak yg minum susu fm
sbb isu ini sbenarnya snsitif bagi seorang ibu
mcm aku cakap
ini rezeki dariNYA
aku jugak berusaha semampu mana yg boleh
Moga Tuhan Permudahkan
.
tolong faham ok
andai satu ari susu badan aku bukan lg utk mia
mia tetap minum susu
dan mgkin jugak susu fm
so tolong faham artikel ini
bukan tujuan utk pekecilkan mana-2 ibu
kerna
aku juga seorang ibu




6:51 PG
1 comments

Jumaat, 9 September 2011



salam
aicehh rajin nak apdet
tp x byk
.
dah 10 bulan anak aku
permata aku dah besar
baru smalam jek aku rasa aku positif pegnen kan dia
baru smalam jek aku rasa nak pengsan alahan
baru smalam jek papa dia bentikan kete utk aku muntah
baru smalam jek aku menahan sakit kontraksi nak lahirkan dia
dan
baru smalam jek aku dgr tangisan dia kali pertama
cepat kan masa berlalu
cepat kan waktu itu pergi meninggalkan aku
skrang dia dah 10 bulan
sungguh aktif.lasak.byk mulut
kdg2 gelagat dia mmbuat aku & papanya ketawa geli hati
melihat dia bgun berdiri dan jatuh
melihat dia membebel marah
meliha dia tepuk amai-2 bila bgun tido
.
Allhamdulillah
dia masih fully bf
terima kaseh Tuhan atas rezeki ini
permudahkan la aku utk susukan dia sehingga 2 tahun
semoga aku berjaya
itu harapan aku utk anak kecil ini
Insyallah...

4:02 PTG
3 comments

Welcome!


♥ diarieintan.blogspot.com ♥

It's Me


PuTeri_IntAn
14 September 1983
Penang
malaysia
virgo

Links


My Bedah
Comel
sHem WeNg
icha
mochitsuki
Bedah Manjung
IntaN SpoON
she
Kak aIN Den Sayang
kambENg SenGaL
WaNa@DoLLah
ZaNa_ApaU
EL cayunk
Yana Png
YiN Tecik
WaNie Tecik
Idaz GeBu
Kak YaYang
BINi AGus
Padlik Ganu
ANNiiEza
Montel
FAiz WeNg
Inspektor Kilat
Singapau
MeGAt
CikaiLAh
Akim
Mr Aries
My Hero
Dean Hensem
Corey Penang
Lang Penang
Mel Penang
Bee awek Meng Johor
Kadok Olyn Johor
As Awek Izery Johor
Sharkma Johor
Muzz Johor
Pak Long Sengal

My Song!!



My Link


Virtualfriends.net

friendster.com

puteri_intan@netblog.com

intanzasss@gmail.com

puteri_intan@tagged.com

yna_haslina@hotmail.com

diarie_intan@yahoo.com

Memoirs


April 2008
Mei 2008
Jun 2008
Julai 2008
Ogos 2008
September 2008
Oktober 2008
November 2008
Februari 2009
Mac 2009
April 2009
Mei 2009
Jun 2009
Julai 2009
Ogos 2009
September 2009
Oktober 2009
November 2009
Disember 2009
Januari 2010
Februari 2010
Mac 2010
April 2010
Jun 2010
Julai 2010
Ogos 2010
September 2010
Oktober 2010
Disember 2010
Januari 2011
Mac 2011
April 2011
Mei 2011
Jun 2011
Ogos 2011
September 2011
Oktober 2011
November 2011
Disember 2011
Februari 2012

Credits

Powered by: |x|
Designed by: |x|
Photohosting by: |x|
Brushes by: |x|
Image by: |x|